Scroll to Top

Andik Vermansah Ingin Segera Tampil untuk Selangor FA

By Aditya / Published on Friday, 19 May 2017

Andik Vermansah Selangor FA Vermansyah 4

Andik Vermansah dipastikan akan kembali memperkuat Selangor FA mulai putaran kedua kompetisi Malaysia Super League (MSL) 2017 setelah cukup lama absen karena cedera. Winger Timnas Indonesia ini pun sudah tidak sabar ingin segera tampil bersama Selangor FA. Andik Vermansyah menjanjikan yang terbaik untuk klub Malaysia tersebut.

“Saya merasa senang sekali, bisa jumpa kawan-kawan lagi, coach, dan suporter Selangor FA. Saya sudah rindu dengan mereka. Saya akan sekuat tenaga membantu Selangor FA. Saya sudah ingin cepat main,” papar Andik Vermansah beberapa waktu lalu.

Meskipun cukup lama menepi, namun Andik Vermansah mengaku tidak sulit beradaptasi kembali dengan Selangor FA. “Sedikit banyak perpaduan, sudah lebih baik meskipun saya cedera selama 4 bulan,” tutur eks pemain Persebaya Surabaya ini.

“Saya merasa bukan seperti orang baru, saya orang lama di sini. Saya juga tak kehilangan kepercayaan diri,” tambah Andik Vermansah.

“Saya juga pasti melakukan latihan ekstra yang diberikan asisten pelatih. Kondisi saya memang belum pulih benar, baru mencapai 90 persen. Tapi nanti setelah puasa sudah pulih seperti semula,” tandasnya.

Kembalinya Andik Vermansah pun disambut positif oleh Selangor FA. “Andik Vermansah masih mempunyai kontrak selama setahun. Dia akan menyertai latihan Selangor FA dan mungkin akan diturunkan melawan Pahang FA nanti,” tandas Pachaiappan Maniam, pelatih Selangor FA.

“Saya berharap kehadiran Andik Vermansah kembali di dalam tim mampu membantu kami dalam usaha menuntaskan musim dengan menduduki tiga besar,” timpal kapten tim Selangor FA, Razman Roslan.

 

Komentar Anda